2010-03-12

我有的是GUTS 之 成為作家的感覺

小弟的劣作《我有的是GUTS》已經上市一個星期!
這一天經過觀塘,就特意繞道到apm 6樓的三聯書店『巡視業務』!

很多朋友跟我說:『你的書很難買呀!跑了好多家書店都找不到!都被搶購一空了!』
既然如此,那我就更加要親身去看看嘛!

步入書店,很容易就在暢銷區(書本平放的區域)找到了書。
書被放在旅遊列的中間,可以說是旅遊列中最引人注目的位置!
疊書最上面的一本,是直立放著的(不知道是書店職員還是讀者這樣放?)

這時,書架的前面有一位中女在看書。
咦?
『我不快樂,但我靠我的雙手存活著』這不就是我的書嗎?

這下讓我緊張起來!這位女士會買我的書嗎?她會喜歡我的文字和照片嗎?
心如鹿撞的我,看著她把書揭來揭去,
一時細看文字、一時賞看相片,約莫看了五分鐘的時間。

我心想:揭書揭這麼久,應該是有興趣吧?買吧!快買吧!

可惜,這位女士最後放下了書。

書店之內,當身份從讀者轉為作家,感覺原來是這麼不一樣的。
雖然那位女士沒有掏出錢包,但我心裡還是滿高興的。

蔡瀾曾經在節目《蔡瀾品味》中提到:
出版飲食書藉前,覺得作家很厲害、很威風,
但是當自己出了書以後,發覺自己的書只是書店中千千萬萬本書的其中一本,
就會覺得其實自己還是很渺小。

我嘛?倒還未有這種渺小的感覺,
在意的,倒是讀者欣賞與否。

書店之內,琳琅滿目的書藉,每一本都是嘔心瀝血之作。(這不是誇張的!)
能夠使讀者把自己的書從書架之中提取出來,已經是一件不容易的事情。
如果讀者把書翻揭再翻揭,更是代表書有吸引力!
標題、封面、排版、圖片、文字等等等等,讀者都會留意得到。

讀者不買一本書回家,背後可以有很多原因。
但是,當他/她拿起書賞閱的時候,已經是對出版者的一份肯定。


目前《我有的是GUTS》銷量甚佳,各大書店已經補貨了!
多謝各位讀者支持!

欣賞本書的話,請把這份GUTS傳揚開去吧!

31 comments:

  1. 我今日買左了 !
    知道呢個係你GE BLOG ,來十卜十卜 XD

    ReplyDelete
  2. 我今天在旺角開益見到你的書~~~
    鐵男日誌吸引著我, 翻了幾翻, 便去付$$了

    很是羨慕你能放低香港, 去追尋自己另一國度.....
    既然我做不到, 只能快快買下這書, 走進你的日誌, 重溫你的經歷和血汗~~~

    (我是男生, 年紀大你一點點吧)

    ReplyDelete
  3. 我也買了,好好看。我年輕時有這份guts就好。

    ReplyDelete
  4. 想問下~你係咪冇番黎行畢業禮? 家人有不快嗎?

    ReplyDelete
  5. 我沒有回來參加畢業典禮,家人是有一點失望,但人生總是有要取捨的時候~

    ReplyDelete
  6. 恭喜! 已買了書, 也一直有看你的blog, 寫得很好, 照片又靚. 我也在申請中...你還會繼續寫blog嗎? 之前遊記好似未完..

    ReplyDelete
  7. Congrats 你本書先啦!!
    今日係Paddy's Day again!!!
    希望你有Guinness係手啦!我以往都住係Kildare...
    We were so close...but not close enough!

    ReplyDelete
  8. 我幾日前在某本MAGAZINE介紹你本書,琴晚放工就走去買左,好羨慕亦佩服你有個份勇氣,我都希望自己有豁出去嘅勇氣...!
    希望你以後無論喺咩環境,情況下,都保持住呢份勇氣去面對!加油!:)

    ReplyDelete
  9. 多謝支持!
    這個BLOG我還會UPDATE的,不過可能要花點時間呢..

    Yeah, happy st.patricks day! 我很想念這個節日呢!熱鬧的O'Connell St. 如果可以每年都參加就好了 !哈哈!Kildare是好地方阿,小鎮風情,遠離煩囂~

    HI!多謝你的支持!可以請問一下,你所說的Magazine 是哪本呢?謝謝~
    趁年輕的時候,好好加油吧 =]

    ReplyDelete
  10. hihi,
    I read your blog a few months ago when I googled info about WH @Ireland!..and I have just finished your book~! (I buy one immediately when I know u have released a book~!..coz I cant find any book about holiday maker @ ireland~!
    ten thumbs up to both your blog and book~!
    I am more or less the same age as you...
    I really appreciate your courage and "guts"..~!!!
    what you mentioned in the book is really useful to those who want to go whv....
    I am planning to go Ireland next year..
    coz I have to finish my part time degree first...
    I am now "accumulating " my courage..haha
    hoping that I can have an unforgettable trip like yours~!

    by the way..
    your photos are nice
    keep it up~!

    Miu

    ReplyDelete
  11. 無記錯的話係U MAGAZINE^^

    ReplyDelete
  12. 我今日行過"商務",揭揭下D旅遊書,睇到你本書.睇左幾頁,決定買返屋企慢慢睇. 我未睇晒你本書架, 不過就走黎睇下你個BLOG先, 我諗應該會仲多你既經歷. 我好佩服你既勇氣同你屋企人對你既支持, 青春真好! 如果我仲係後生, 我都好想試下. 過左大半世人, 原來出面既世界係咁大既...依家每日就係返工,放工, 都唔知為咩. 睇左你既BLOG, 就當自己經歷吧!

    ReplyDelete
  13. 台灣有賣嗎??我在台灣...想看看!

    ReplyDelete
  14. 今天看完你的書GOOD.也帶回年青蒗游歐洲的片斷

    ReplyDelete
  15. hi miu,
    nice to meet you! i hope you enjoy the book!
    It was a really wonderful experience..
    glad to hear that you plan to go to Ireland for WH, GOOD LUCK~!
    leave me a message if you find any difficulties!

    ReplyDelete
  16. 很抱歉, 目前台灣沒有賣唷

    ReplyDelete
  17. 我也看完你本書~~還好我還未到三十, 一於去闖闖~

    ReplyDelete
  18. Hi...
    I have finished your book and it is really interesting and meaningful for me. It also reminds me that I have such dream to go to WHV before. After several years graduation of CU (also the same university as you :)), I nearly give up my dream and work and work just for $$$. But after reading your book, I am now planning to go for WHV of Ireland next year. I also hope that I have such 'guts' like you and can finish the journey finally.
    Joann

    ReplyDelete
  19. Youth is priceless!

    ReplyDelete
  20. I wish to see more young people in hk get out of their cradles and search for their own future. On the other hand, I also wish more parents in hk realize that when their children grow up they need to live their lives independently. We do not need to breast-feed our children all their lives! Parents, do your parents breast-feed you all your lives?

    ReplyDelete
  21. 原來你出了書, 我現在才知道 (好像講到好熟咁, 但其實我一直都係用無名氏留言 @@~)

    你個遊記爛尾!
    好彩你而家出左書, 我要去買返本至得!

    ReplyDelete
  22. wei wei wei 我睇左你本書~~~我都好想去呀~~~我想問我而家可唔可以申請定下年二月的 working holiday visa....佢有無限只可以係幾多個月前申請

    ReplyDelete
  23. HI!
    出發前三個月可以申請!
    如果滿額的話要到明年三月才可以申請。

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  25. 今天到apm三聯沒有看到你的書..還有得賣嗎??

    ReplyDelete
  26. 請問有向店員查詢嗎?可能是放到別的書架上,也可能是暫時缺貨呢~~

    ReplyDelete
  27. Hi, I have a question anout WHV. can you help?
    You worked in KFC for more than 3 months right? But on the visa it says we can only work for 3 months for 1 company. then we needa find another job. But KFC have no problem with that? Iam now in dublin and i found a great job but they worry if i can work more than 3 months. Thanks a lot!

    ReplyDelete
  28. yes, in law we cannot work at a job for more than 3 months, but actually no one care about this. It will only be a trouble if your employer know this restriction.

    ReplyDelete
  29. 經朋友介紹,知道了這本書,上網一找,找到來這裹,很希望在幾年後我都有這份guts,去見識這個世界..

    ReplyDelete
  30. 經朋友介紹,知道了這本書,上網一找,找到來這裹,很希望在幾年後我都有這份guts,去見識這個世界

    ReplyDelete

Travel Map